Pozycjonowanie strony jest ważniejsze niż dobra domena?
Tak!
Dawno w niepamięć odeszły już czasy, gdy trafiona nazwa strony WWW (tzw. domena) mogła przynieść wymierne zyski. Od dłuższego czasu zarzucono wykupywanie "cennych" domen dla nowych stron internetowych, by trafić do Klienta. (Ważne, by podkreślić tu fakt, iż czym innym jest odkupienie biznesu z już prosperującą i wypozycjonowaną domeną internetową, a czym innym opieranie się na samej znanej domenie jako źródle przyszłego sukcesu naszej firmy. Przecież nazwa którą kupujemy musi być spójna z naszym przedsiębiorstwem, więc gdy kupimy domenę wcześniej sprzedającą kubki to raczej nie zrobimy kariery próbując teraz z nią sprzedać skarpetki.)
Teraz nie trzeba już liczyć na to, że Klient przez przypadek wpisze w pasek adresu przeglądarki internetowej właśnie naszą nazwę, czyli adres WWW.
Odpowiedzią na to jest Google.com - czyli najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa, z której korzysta każdy zaawansowany oraz początkujący użytkownik Internetu. To właśnie w okno wyszukiwania Google'a, a nie w pasek adresu przeglądarki internetowej, najczęściej wpisywana jest poszukiwana nazwa, a nawet sam adres strony internetowej do której pragnie dotrzeć potencjalny Klient.
I co z tego?
Dokładnie to, że liczy się aktualnie POZYCJONOWANIE stron! Czyli takie wypracowanie pozycji w wyszukiwarce Google (a najlepiej jeszcze w innych wyszukiwarkach np. Bing, Ask.com), aby strona firmowa znalazła się na pierwszych pozycjach i na pierwszej stronie wyszukiwania. Tylko wówczas firma może mieć pewność, że piękna i funkcjonalna strona internetowa, wizytówka przyniesie wymierne korzyści.
Na podstawowym poziomie witryna przyjazna SEO to taka, która umożliwia wyszukiwarce przeglądanie i czytanie stron w witrynie. Sprawienie, że wyszukiwarka może łatwo indeksować i rozumieć treści umieszczone na naszej stronie internetowej, jest pierwszym krokiem do zapewnienia widoczności na stronach wyników wyszukiwania. Należy pamiętać, że wyszukiwarki wykorzystują do tego zadania roboty sieciowe, dlatego trzeba z tymi robotami współpracować według ustalonych zasad.
Stworzenie witryny przyjaznej SEO wymaga starannego planowania i ustrukturyzowanego podejścia do reprezentowania swojej firmy i świadczonych przez nas usług. W przypadku wielu firm może to być skomplikowane — nie zawsze łatwo jest udokumentować dokładnie to, co się robi. Jako narzędzie marketingowe nasza witryna powinna być zbudowana na solidnym planie marketingu cyfrowego, z jasnym modelem biznesowym wówczas łatwo będzie wybrać słowa kluczowe i frazy do pozycjonowania.
Tak! Głównie dlatego, że każdy marketing pochłania największe fundusze szanującego się i profesjonalnego przedsiębiorstwa. Mitem jest, że w naszych czasach jest jeszcze miejsce na tanią i skuteczną reklamę. Wystarczy spojrzeć na miliony wyników po wpisaniu jakiegokolwiek hasła. Szukasz lampy? Wpisujesz w wyszukiwarkę i pojawia się milion propozycji witryn internetowych z tym słowem (nawet w obcych językach). Wszystkie linki z pierwszej strony wyszukiwania to bardzo dobrze wypozycjonowane oferty sklepów, które na marketing wydają spory procent swoich dochodów. Ewentualnie są to linki z Map Google, ale tylko lokalnych firm (takich, które są w zasięgu podanej przez Ciebie lokalizacji Twojego komputera).
Tak, ale tylko wówczas jeśli firma skorzysta z dostępnych na rynku sposobów darmowego pozycjonowania, czyli będzie sama tworzyła i uzupełniała profile oraz konta na darmowych portalach społecznościowych, w katalogach firm etc.
Sposobem na darmowe pozycjonowanie strony internetowej firmy jest zakładanie profili społecznościowych i częste redagowanie oraz uzupełnianie treściami profili na portalach społecznościowych jak Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest. Dodanie interesującego zdjęcia, czy emocjonującej treści powoduje zwiększenie kliknięć na profilu, a to pociąga za sobą kliknięcia w linki naszej strony internetowej i jej wysokie pozycjonowanie.
Popularnym stało się dołączanie do stron firmowych wizytówek utworzonych na Facebook'u czy Google My Business lub tworzenie blogów korporacyjnych.
Jest to jedna z najtańszych metod na umocnienie pozycji strony WWW w popularnych wyszukiwarkach internetowych (Google, Bing), ale bardzo czasochłonna i wymagająca wysokich kompetencji z zakresu copywritingu, czyli tak zwanego "lekkiego pióra" oraz znajomości zasad SEO.
Nie ma na to czasu! Dokładnie. Stąd właśnie oferta firmy mrowkam.pl
Zapraszamy!
|
Bronków 63U Bronków 66-626 woj. lubuskie |
trans@mrowkam.pl mrowkam.pl Tel.: 796 751 595 |
NIP: 926-150-87-36 REGON: 366229940 |
MROWKAM Paweł Rowiński | NIP: 926-150-87-36 | Bronków 66-626, Bronków 63U, woj. lubuskie | Tel.: +48 796 751 595 | www: mrowkam.pl
MROWKAM IT Aleksandra Rowińska | NIP: 929-168-44-26 | 66-615 Dąbie, Ogrodowa 8 | Tel.: +48 606 268 798 | www: it.mrowkam.pl